Friday, March 11, 2011

berape harge cantik?

 kos saye di UM
mewajibkan saye mengambil mikroekonomi dan makroekonomi
mikro boleh la jugak kesenangannya umpama aku berjalan
tapi!!
kalo makro aku rase meniarap mengengsot dan sebagainya


EH!!
BACK TO MY STORY

korang rase berbaloikah korang bayar harge kecantikan  makwe korg?
bukan setakat makwe tapi isteri atau kenalan korg

korg bayar dgn
perhatian
duit
belanje
(apa2 lg la)

aku bukan jeles
tapi nak bgtahu korg yg 
(especially guys) 
kecantikan ialah susut nilai a.k.a  depreciation

ini bermaksud cantik itu xlama..
malah makin lupus di telan dek masa

mesti korg xphm ape yg aku maksudkan
xpe,aku bg perumpamaan


contohnyer la 
si ali yang kaya berkahwin dengan siti kerana siti cantik
bagi ali kekayaannya membolehkannya mendapat isteri yg paling cantik
di sini kita membandingkan duit dengan cantik
mestilah duit menang sebab
kalau simpan dalam bank pon dapat jugak intrest

10 tahun dari sekarang korang simpan 10 ribu
dalam bank,mesti ade intrest yg diterima
 tapi
10 tahun dari sekarang rupe siti?

korg pikir2 la



66 comments:

  1. daripada khawin dgn siti., lebih baik gune duit tu buat beli superbike., lagi best.,
    vroooommmm²., wahahahaha... >:)

    ReplyDelete
  2. org tua2 kate..nk tgk cena upa c isteri atau bkl isteri,tgk emak die~^_^

    ReplyDelete
  3. haha, memang pon..tapi biar lah merase yang cun jugak sementare.. :P

    ReplyDelete
  4. fara-------->owhh..kalo sy tgk ayah sy la?

    apexogamy---->kalo sume nak rase cun,habis cun,sepah dibuang ke?jawab2~hihihi

    ReplyDelete
  5. hahahahahah...chantek mmg x kekal lama pun

    ReplyDelete
  6. betol 2 iekah,yg penting kite happy dgn diri sendiri~chaiyok!

    ReplyDelete
  7. cantik dari dalam itu yg perlu dijaga agar ia kekal smpai bila2 :)

    ReplyDelete
  8. camtu nye pendapat pun ade eh?? hee.. pape pun, muke cantik, ati out.. x gune gak..

    ReplyDelete
  9. Makin tua makin cantik... tengok kak pah (Datuk Sharifah Aini)... tengok Anita Sarawak makin cantik....

    ReplyDelete
  10. little cartoon------>saye sokong awk..

    kay_are-------->hihi..tapi muke cantik la laki nak

    mamawana----->hihihi.....suke cm2~

    ReplyDelete
  11. Ya. Jika cantik memang akan susut nilai. So apa yang tak susut nilai dan semakin bertambah dividen ye? Jom kongsi bersama-sama...

    ReplyDelete
  12. sape2 pn akn tngok muka dulu cntk ke x...lau x cntk xnk ngurat..huhu

    ReplyDelete
  13. mmg mcm 2,tapi xsemua laki mcm 2 wananini
    asfadi------thx!

    ReplyDelete
  14. Balas kunjungan..

    Yes yes..ummi setuju ajor...huhu

    ReplyDelete
  15. SITI NURHALIZA STILL HOT...X RUGI..TAPI SITI LAIN TAK TAHULAH CANE..HEHEHE

    ReplyDelete
  16. hihihi...lawak tol....siti sarah hot x
    ??

    ReplyDelete
  17. Hello dear friend. I'm coming.... Have a nice Tuesday. http://fotisbazakas.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. siti sifir lagi mengancam =P

    ReplyDelete
  19. just be your self... jd diri sndiri je.. hehe . kecantikan dalaman lebih mengancam... hehe :)

    p/s: slm prknln :)

    ReplyDelete
  20. salam perkenalan jugak awk~wink~

    ReplyDelete
  21. Hello. I wish you a nice Wednesday. Keep smile and come again. http://fotisbazakas.blogspot.com
    Fo;;ow me too

    ReplyDelete
  22. kecantikan adalah hak milik setiap insan. cewah. haha

    ReplyDelete
  23. cantik peribadi lebih tggi nilainye. cewah ;P

    ReplyDelete
  24. hehe...
    tp kena jugak cari cantek2...
    kang ada pulak ke kawin banyak2...

    ReplyDelete
  25. nice topic..
    klau ade jodoh..trime jela..heheheh

    ReplyDelete
  26. hehe makro ssh sket kan..tp tu la cabaran!bab cantik fizikal tu tak kesahlah..yg pnting hati cantik!!

    ReplyDelete
  27. nilai cantik itu bbeza bg stiap individu. tu yg dikatakan jdoh. tp kalau yg milih cantik tu biasa xkekal lama.

    ReplyDelete
  28. makro n mikro dah amik..
    dua2 susah..=)

    ReplyDelete
  29. btul3x...rupa yg cntik x kn kekal lame...
    tp yg penting..hati mst la kena slalu cntik..
    xgune wet pon kn kn

    ReplyDelete
  30. mesti rupe siti tu macam hantu kak limah kan ?
    heeee ~ :P

    ReplyDelete
  31. x berbaloi..tp dek kerana kecantikan itu sementara,kita perlu menghargai setiap masa di saat kita cantik sebelum datang waktu yang tak cantik..hoho

    ReplyDelete
  32. tapi org skng byk macam tu.
    lelaki yg muka mcm tong senang je dpt awek hot.
    awek yg hot2,pilih lak laki yg poket tebal.
    xcun,buang jauh.tu pe yg iqa nmpak laa..
    kecantikan luaran yg sementara tp dalaman yg
    cantik utk selamanya ;)

    ReplyDelete
  33. cantik itu perlu tp sihat itu penting

    ReplyDelete
  34. cantik tu optional tapi kesihatan tu paling utama..

    ReplyDelete
  35. cantik luaran mesti setanding dengan cantik dalaman

    ReplyDelete
  36. haha..napa sebut sal mikro n makro?malaysia eco ko ada amek? sbnrnya aku cukup fobia ngan mikro.. makro n malaysia eco cukup kcang,tp mikro bg aku nightmare.. :(

    iman kena sihat,yg tu ja kekal jd bekalan di akhirat sana.. :)

    ReplyDelete
  37. eh xla..mikro yg kacang

    makro cucah~

    ReplyDelete
  38. hehe..to me makro sng sbb byk teori yg sng difahami..mikro plak sampai nak pk when price is increase,Q D.D deacrease n ss will increase too..sampai yg tu pn cah caca merba.tertukaq abeh..(hehe tu contoh sbb malas studi mikro time chapter awal2) :)

    ReplyDelete
  39. berapa harga macho?

    xade hargeee!!!
    haha

    ReplyDelete
  40. Lagi baik invest on the personality. Kenal hati budi. sampai ke tua akan terasa si dia cantik sekali...

    ReplyDelete
  41. mmg laki nmpk kecantikan dulu lps tu br yang lain2.tp bkn nk kata kaw umah mamayung ni ramai bdk2 kolej yg menyewa.Yg cntik ok jer tp yg kurang cntik dah la tk cntik perangai pun buruk.dh dinihari pun msh riuh mengilai dan berkejaran dg teman lelaki.siap berpeluk lg.Patutnya dah tau tkder rupa jagalah tingkah laku....kalau nk cerita panjang ....

    ReplyDelete
  42. .... cantik untuk bini x pe... bila bini cantik bleh la nakal2 ngan bini.. meh tengok video nakal ngan cita nakal kat sini... sini site owg besar jer.. owg besar tu maksud dia yg gemuk2 je.. rasa kurus xyah tekan yer

    ReplyDelete
  43. mamayung---------> rupa x mewakili apa yg ada dlm hati

    rAJA nakai----------> hahaha

    ReplyDelete
  44. lelaki memang suka akan kecantikan.. kira pakej la bagi sape dapat isteri cantik luar dan dalam.. cantik dalaman itu penting.. xguna kecantikan wanita itu jika sifat $@$#@@$#@..

    ReplyDelete
  45. yes... suka calculation mcm ni.

    ReplyDelete
  46. cantek dalaman adalah sgt pnting~

    ReplyDelete
  47. kecantikan luaran tidak akan berkekalan.. yg penting dalaman..

    ReplyDelete
  48. dalaman penting? pakaian dalam?
    hihihi~

    ReplyDelete
  49. mmm btol gak..tp kita as pmpn sometimes nk gak rasa diri tu cantik walaupun hakikat nye xde la cntik mane pun kan..haha

    ReplyDelete
  50. Berapa harga cantik.. tergantung kita menyikapinya.. :) Siti klo cantik ..bisa menjadi Supermodel yang bayarannya mahal. Cantik yang paling berharga.. adlah cantik hatinya.. :) Peace

    ReplyDelete